Privacy kennisgeving
1. Uw persoonsgegevens
Op deze pagina treft u de privacy kennisgeving aan van Omgevingshuis.
Deze privacy kennisgeving is van toepassing op alle diensten die wij u aanbieden (o.a. via de website www.omgevingshuis.nl) Omgevingshuis legt zich toe op de bescherming van uw persoonsgegevens.
In deze privacy kennisgeving wordt het volgende beschreven:
– de soorten persoonsgegevens die we van u verzamelen;
– hoe we de informatie gebruiken en waarom;
– met wie we de informatie delen en waarom;
– hoe lang we de informatie bewaren;
– hoe we uw gegevens beveiligen;
– uw rechten, inclusief hoe u contact met ons kunt opnemen als u aanvullende vragen hebt over de verwerking van uw persoonsgegevens; – hoe we wijzigingen kunnen aanbrengen aan deze kennisgeving.
Omgevingshuis geregistreerd KvK nr. 60694890 met vestigingsnr. 000029868181, op het adres Raadhuisplein 34, 9203 EB Drachten U vindt ons ook via de volgende social mediakanalen:
2. Welke persoonsgegevens we verzamelen
We verzamelen en bewaren:
– Als u informatie bij ons aanvraagt of dat we uw bedrijfsgegevens plaatsen: uw bedrijf/organisatie, adres/postbus, postcode, woonplaats, contactpersoon, e-mail en/of telefoon en de domeinnaam. Tevens vragen we uw om een omschrijving van uw activiteiten en een wachtwoord.
– Als we een advertentieruimte aan u leveren: vragen we u mogelijk een banner aan te leveren, daarnaast vragen wij u ook om uw factuuradres op te geven en om contract- en orderbevestigingsinformatie en andere informatie die nodig kan zijn voor het controleren en verwerken van de door u geplaatste advertentieruimte. Hieronder vallen ook uw betaalgegevens die u aan ons verstrekt om te kunnen factureren.
3. Gebruik van uw persoonsgegevens
We baseren de gegevensverwerking op de volgende rechtsgronden.
In relatie tot het gebruik van de website:
Waarom verwerken we uw persoonsgegevens?
Om u de informatie te verstrekken die u aanvraagt. |
Om uw account in te stellen en te beheren, bijvoorbeeld door het verzenden van wachtwoordherinneringen of meldingen over wijzigingen aan uw accountgegevens. |
Om te voldoen aan wettelijke vereisten waaraan we onderhevig zijn, zoals belastingtechnische of financiële belasting vereisten. |
Wat is de rechtsgrond voor dergelijke verwerking?
Gerechtvaardigd belang We helpen u graag verder. Daarvoor hebben we wel uw contactgegevens nodig. We hebben er daarom een gerechtvaardigd belang bij om deze gegevens van u te verwerken. |
Gerechtvaardigd belang Als u een bestelling bij ons wilt plaatsen heeft u daarvoor een online account nodig. U hoeft uw gegevens bij een volgende bestelling dan niet opnieuw in te voeren. Om u deze service te kunnen bieden hebben we wel uw gegevens nodig. We hebben er een gerechtvaardigd belang bij om deze gegevens te verwerken en u zo een optimale service te bieden. |
Wettelijke verplichtingen Het op deze manier gebruiken van uw persoonsgegevens is nodig voor ons om te voldoen aan onze wettelijke verplichtingen |
In relatie tot onze leden:
Waarom verwerken we uw persoonsgegevens?
Om offertes toe te kunnen sturen op basis van uw vraag. |
Om te communiceren over uw wensen en specificaties over een van onze producten en/of diensten |
Om te kunnen factureren. |
Om te communiceren over de uitvoeringsaspecten van de overeenkomst |
Wat is de rechtsgrond voor dergelijke verwerking?
Uitvoering overeenkomst U kunt een offerte bij ons aanvragen. Om u deze offerte toe te kunnen sturen hebben we uw gegevens nodig. De verwerking van uw gegevens is noodzakelijk om een overeenkomst tot stand te kunnen laten komen. |
Uitvoering overeenkomst We helpen u graag verder als u vragen heeft over uw bestelling of onze producten. Om uw vragen te kunnen beantwoorden hebben we gegevens nodig. Ook deze verwerking is nodig om de (voorgenomen) overeenkomst tot stand te kunnen laten komen. |
Uitvoering overeenkomst Uw persoonlijke gegevens worden gebruikt om te zorgen dat de factuur correct wordt verstuurd. |
Uitvoering overeenkomst Uw persoonlijke gegevens worden gebruikt om te kunnen communiceren met de juiste personen zodat de overeenkomst efficiënt wordt beheerd. |
In relatie tot onze leveranciers:
Waarom verwerken wij uw persoonsgegevens?
Om contact op te kunnen nemen zodat we u kan laten weten aan welke specificaties of wensen een bepaalde zaak of dienst wat ons betreft dient te voldoen |
Om een offerte-aanvraag toe te kunnen sturen |
Om een bestelling bij u te kunnen plaatsen |
Om uw facturen te kunnen betalen |
Om te communiceren over de uitvoeringsaspecten van de overeenkomst |
Wat is de rechtsgrond voor dergelijke verwerking?
Uitvoering overeenkomst |
Uitvoering overeenkomst |
Uitvoering overeenkomst |
Uitvoering overeenkomst |
Uitvoering overeenkomst |
4. Overdracht van uw persoonsgegevens
We geven uw gegevens alleen door aan derde partijen indien dat noodzakelijk is voor onze dienstverlening of wanneer we hiertoe wettelijk verplicht zijn. We kunnen uw gegevens aan de volgende partijen doorgeven:
– Aan derde partijen zoals leveranciers en subcontractors, maar alleen in die mate waarin nodig om onze producten en dienstverlening in het kader van onze overeenkomst te kunnen uitvoeren. Bijvoorbeeld: (bouw)bedrijven, architecten, projectontwikkelaars, makelaars, maar ook gemeenten, omgevingsdiensten, waterschappen en bijvoorbeeld provincies en ministeries of andere bedrijven en organisaties en particulieren. – Overheidsinstanties, indien we hiertoe wettelijk verplicht zijn.
– Voor een koper of potentieel toekomstig koper van ons bedrijf.
5. Voor hoe lang bewaren we uw persoonsgegevens?
We bewaren persoonsgegevens zo lang als nodig om te voldoen aan het doeleinde waarvoor de gegevens verzameld zijn. Dit betekent dat we uw persoonsgegevens verwijderen wanneer dergelijke gegevens niet langer nodig zijn om een verzoek of bestelling te verwerken, of om uw account, uw marketingvoorkeuren of onze relatie te beheren.
Soorten opslagen gegevens Hoelang worden ze bewaard?
Contactinformatie die u verstrekt, zoals uw naam, e- mailadres, regio/land en bedrijfsnaam en domeinnaam. |
We zijn wettelijk verplicht om deze gegevens van u 7 jaar te bewaren. Uw gegevens kunnen in geanonimiseerde vorm langer worden bewaard. |
Administratie (uw factuur-, betaal- en bestelgegevens) |
Uitvoering overeenkomst |
Ledenaccount |
Inactieve ledenaccounts verwijderen we na 7 jaar. Uw gegevens kunnen in geanonimiseerde vorm langer worden bewaard. |
6. Hoe we uw gegevens beveiligen
We hebben uw privacy hoog in het vaandel staan en zorgen er voor dat uw gegevens vertrouwelijk en met de grootst mogelijke zorgvuldigheid worden behandeld. We hebben daarom passende technische en organisatorische beveiligingsmaatregelen getroffen tegen verlies, diefstal of anderszins onrechtmatige verwerking van deze gegevens.
7. Uw rechten
In relatie tot de persoonsgegevens die we over u bewaren, hebt u het recht:
– Een kopie aan te vragen van de persoonsgegevens in onze dossiers. Dit is kosteloos.
– Te vragen of we uw persoonsgegevens corrigeren of wissen (dit betekent wel dat we geen verzoeken of bestellingen meer kunnen verwerken, of dat uw account vervalt).
– Ons te vragen de verwerking van uw persoonsgegevens te stoppen (bijvoorbeeld met betrekking tot het gebruik van de gegevens ter verbetering van onze website), of te beperken hoe we ze verwerken (bijvoorbeeld als u denkt dat de gegevens onjuist zijn).
Verzoeken tot het uitoefenen van uw rechten dienen gericht te worden aan “Ter attentie van: Omgevingshuis, Raadhuisplein 34, 9203 EB Drachten, info@omgevingshuis.nl”.
– Ter controle van uw identiteit kunnen we u vragen om een kopie van uw identiteitsbewijs mee te sturen waarbij uw BSN en pasfoto onzichtbaar zijn gemaakt. Let op: uw BSN staat op meerdere plaatsen op uw identiteitsbewijs vermeld.
Als u een klacht hebt betreffende onze verwerking van uw persoonsgegevens, dan hebt u het recht dit te melden bij de Autoriteit Persoonsgegevens (“AP”) gevestigd aan de Bezuidenhoutseweg 30 te Den Haag. De contactgegevens van de AP vindt u via de volgende link: www.autoriteitpersoonsgegevens.nl.
8. Wijzigingen aan deze privacy kennisgeving
We kunnen deze privacy kennisgeving van tijd tot tijd bijwerken in reactie op veranderende wettelijke, regelgevende of operationele vereisten. We brengen gebruikers op de hoogte van dergelijke wijzigingen (inclusief wanneer ze van kracht worden). De nieuwste versie van onze privacy kennisgeving is beschikbaar op onze website. We adviseren u daarom om deze pagina regelmatig te controleren.
Uw doorlopende gebruik van de digitale dienst nadat een dergelijke update van kracht is geworden, wordt gezien als acceptatie van dergelijke wijzigingen. Als u de updates aan deze privacy kennisgeving niet aanvaardt, moet u stoppen met het gebruik van deze digitale dienst.